tisdag 10 januari 2012

Två veckor kvar...

Assalamu aleikom!

Så lyder hälsningsfrasen på arabiska och då muslimer hälsar på varandra och jag tyckte det var en passande inledningsfras på denna nya blogg som kommer att handla just om Islam och hur det är att leva som en svensk nykonvertit i ett muslimskt land.

Om mindre än två veckor, den 23:e januari, bär det iväg återigen. En vän kallade det häromdagen för "paradiset" och jag får nog kalla det mitt andra hem - Istanbul. Jag ska få den fantastiska möjligheten att bo tillsammans med muslimska kvinnor för att fördjupa mig i min nya tro och söka vidare efter den Makt som ju har så många namn. I den här bloggen kommer ni att stöta på namnen Gud och Allah. Allah är ju ett mycket laddat namn och jag hoppas innerligt att med denna blogg kunna minska den negativa klangen hos olika religiösa benämningar. Om jag dessutom lyckas skapa om så bara ett uns mer förståelse om denna vackra religion hos någon av er därute som läser så är målet nått. Det riktigt pirrar att få komma igång! Men än så länge är det 13 dagar kvar så jag får snällt slita mig ifrån tangentbordet och fortsätta plugga lite turkiska och planera packningen. Då hörs vi om ett par veckor...

Salam. (Frid.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar