söndag 22 januari 2012

Resfeber

Nu har det börjat. Resfebern har bitit sig fast ordentligt! För ett par veckor sedan lyssnade jag på P3 där en reporter berättade om sin resfeber. Han blev olidlig, sa han. Sprang omkring och tog tempen på sig själv ideligen och var säker på att han var riktigt sjuk. Och med tanke på att han var utrikeskorrespondent måste livet kännas lite krångligt ibland, milt uttryckt. Själv känner jag mig inte varm och febrig men... illamåendet, Gode Gud hjälp mig. Ena sekunden är det apati för att i nästa sekund känna blodet rusa upp i huvudet och lämna magen iskall och i kramp. Jag går inte att prata med, jag blir irriterad och lika snabbt förvånad över vem det är som beter sig på det här viset. Är det jag eller personen jag tittar på utifrån?? Skärpning!
Men nu är det i alla fall igång och det betyder att jag verkligen reser imorgon vare sig jag förstår det i nuläget eller inte. Fjärilarna skriker till mig att det är dags.

Så, 18.20 turkisk tid landar jag i Istanbul och får hjälp av Hasan. På torsdag eller fredag åker vi tillsammans till det muslimska boendet jag eventuellt ska bo på. Först ska kvinnorna som bor där, hyresvärden och jag lära känna varandra lite för att se vilka vi är och vad vi har för förväntningar. Förhoppningsvis kommer vi överens och jag får flytta in så snart som möjligt. Känns pirrigt, det är ändå något jag velat sedan i somras och som faktiskt är på väg att hända nu, Inshallah (Om Gud vill).

Nu är det dags för smulpaj (om magen vill)!

Salam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar